E timpul să îți faci armura! Cu un an în urmă, am vorbit despre mașina blindată Highlander-K pentru trupele din cadrul Ministerului de Interne, creatorii săi au promis: "Veți fi primul care va vedea modelul următor după noi și clienții". Și ne-am păstrat cuvântul: ne-am familiarizat cu cel mai nou Federal-M bazat pe Ural și, în același timp, cu competitorul său Ural-VV și alte vehicule blindate interesante care au apărut în țara noastră."Vorbiți pe barieră:" La rezervă "- și vi se oferă un permis de producție", mi-au instruit reprezentanți ai Institutului de echipament special din Moscova (aceasta este divizia de apărare a întreprinderii Technique, care produce mașini blindate). Cine ar fi crezut că o duzină de kilometri de Kremlin fac cea mai recentă tehnologie pentru industria de apărare! Există sudori de afaceri, scuturi de sub "bulgari", designeri se deplasează peste desene ... La porțile clădirii de producție se află nou construitul și declasificat Ural Federal-M, un reprezentant tipic pentru "vehiculele blindate": camioane (sau cu unități "de marfă") pentru transportul luptătorilor.
În țara noastră, ceva similar a existat deja cu mulți ani în urmă: amintiți-vă, să zicem, BTR-152 pe unitățile ZIS-151! Aceste dinozauri încă mai servesc în multe țări, de la Afganistan până la Etiopia ...
Apoi, rolul "transportatorilor de infanterie" de mult timp a fost efectuat de transportatorii de personal blindat tradițional până când experiența de război locală a arătat că este nevoie de alt transport: mai confortabil și mai spațios, cu o " vizibilitate bună, protejată nu numai de gloanțe, ci și de o explozie (astfel de mașini sunt desemnate de abrevierea americană MRAP).
Apropo, transportatorii blindați de personal se pot deplasa de-a lungul drumurilor publice numai cu escortă și, prin urmare, participarea lor la operațiuni speciale, precum și la rute, este cunoscută în prealabil - și operațiunea pierde efectul de surpriză.
Există două tipuri principale de "cărucioare blindate" - armata și poliția. Versiunile militare (cum ar fi Typhoons creat de KAMAZ și Ural) protejează chiar și de un mitralieră grea, dar sunt grele, create pe șasiu original, prost adaptate pentru circulație într-un flux normal de circulație și, cel mai important, incredibil de costisitoare: prețul ajunge la un milion de euro!
Dar Ministerul Afacerilor Interne din punct de vedere fierbinte are nevoie de alte MRAP-uri, care nu sunt atât de puternic protejate, dar sunt ieftine, ușor de întreținut și cât mai aproape posibil de caracteristicile mașinilor, motiv pentru care sunt realizate pe șasiul camioanelor de producție.
No comments:
Post a Comment
cine vrea poate face comentarii